torsdag 7. april 2011

Blomkålform med kjøttdeig og masse kjas

I går var det min tur til å ha "syforening" igjen :)Masse kjas og masse kos! Middagen jeg laget fikk jeg tipset fra mamma, og det ble kjempe godt. Desserten ble ganske enkel med daim iskake og bricohette (ferdig kjøpt beggeto) og POPCORN (jeg har fått helt dilla på popcorn etter barneselskapene -hehe).

Jeg laget til 12 personer, så derfor hadde jeg nok til meg og barna til middag i dag også (og de likte det godt de også, hadde litt pasta ved siden av også da)

Blomkålform med kjøttdeig

4 personer (12 personer)

1stk.blomkål (2-3 stk.)
vann
salt

400gr. kjøttdeig (1kg)
2ss olje (4ss)
1/2-1ts salt (2-3ts)
1krm svart pepper (2-3krm)
1stk purre (3stk)
2-3sstomatpure (1dl)
1boks (400)gr hakkede tomater (3bokser)
1stk bulejongterning ( 2-3stk)
1ts basilikum (3ts)
100gr ost med smak (250gr)
(jeg hadde i tillegg litt hvitløk i)

Del blomkålene i buketter,kok dem i lettsalta vann til de er mest ferdige
Fres kjøttdeigen i oljen noen minutter.Ha på salt og pepper
Skyll purren og skjær den i skiver.La den frese i kjøttdeigen
Tilsett tomatpure, hakkede tomater, bulejongterning og basilikum. La det koke i noen minutter
Smør en ildfast form. Legg kjøttdeig og blomkål lagvis
Grovriv osten og strø den over
Gratinert i varmluft ved 225grader til osten er smelta 5-10 minutter
Serveres med brød.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar