mandag 9. november 2009

Sondre lille "hus"... *mimre*

Sitter og rydder på den gamle internett siden vår, og fant denne:

Ja, jeg hadde det egentlig ganske fint inne i mammas mage de 40 ukene jeg var der. Sparket og koste meg, og satt egentlig ganske godt på rumpen min (der lurte jeg både mamma, jordmoren og legen godt -de trodde jeg lå med hodet ned de).

Mamma og pappa fant ut at jeg bodde her inne 6. juli 2004, - og 12. mars 2005 fikk de endelig hilse på meg!

Her ser dere hvordan "huset" mitt stadig vokste seg større:



Svangerskapet gikk stort sett veldig bra for meg og jeg hadde ikke de store plagene Hadde den "typiske" kvalmen i begynnelsen, litt kynnere, var endel trett og litt sånn -men kan absolutt ikke klage.
Trivdes egentlig ganske godt som gravid, og koste meg godt med den voksendes magen.

Her er en hvertfall en liten kort oppsummering av de 40 ukene jeg gikk gravid:

* 6. juli: fant ut at jeg var gravid
* ca uke 6-12: jeg var kvalm, mest om kvelden (men kastet ikke opp)
* uke 6-8: På tur til Frankrike (jeg var ganske flink til å "late som" hun drakk litt vin, for det var visst litt tidlig å fortelle om den voksendes magen enda)
* ca uke 10/11: privat ultralyd, som viste en liten spire på litt under 4 cm og bankendes hjerte
* ca uke 16: kjenner liv (kjennes mest ut som sterke pulsslag, eller bobler som sprekker)
* uke 18: Ordinær ultralyd, -alt bare bra
* ca fra uke 20: hadde små kynnere resten av svangerskapet
* uke 28: 3-D ultralyd! Fant ut at det var en liten gutt inne i magen
* ca fra uke 30: enda mer trett og litt plaget med sure oppstøt
* uke 39: fant ut at lillegutt satt på rumpen
* uke 40: endelig kom Sondre til verden (2 dager før ul-termin!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar