søndag 13. desember 2009

3. søndag i advent - 11 dager igjen!

Og nok ei fullpakket helg er over :) Jeg gleeeeder meg stort til jul, men skjønner jeg må planlegge de neste 11 dagene godt slik at jeg får rukket alt!

Denne helgen startet med koselig julebesøk av familien Mjåland :) Etterpå reiste mamma, Sondre og Tuva på teater i Kristiansand og så dukketeateret "Kakemann dukkemann".


Det var Tuvas første gang på teater, og hun spratt raskt opp på fanget mitt når det startet! Men etterhvert ble det bare gøy og hun satt ved siden av Sondre og ropte på dukkene. Forestillingen varte vel kanskje 40 minutter (?) -og det var akkurat passe.
Etter forestillingen var over, så fikk Tuva et kyss på kinnet av musa på vei ut -og det har hun snakket om siden :)
Sondre og jeg skal jo på teater igjen allerede tilonsdag, og se julemusikalen "Like til Betlehem" -og det tror jeg også blir kjempe koselig!

Etter det bare det hjem til dusjing og stelling, for mamma og pappa skulle på julebord og de to små skulle overnatte hos Besta og Bestefar :) De hadde jo gledet seg hele dagen, og var kjempe glade da vi endelig kom oss av sted!

I dag sov vi lenge (siden barna ikke var hjemme) -jeg kan ikke huske sist jeg sov til 11.30 en søndag!! :D Og senere på dagen var vi i bursdag til onkel Stig -hipp hipp hurra for han!!
I kveld har Sondre fått sett stjerneskudd for første gang, og vi har fårr laget noen kakemenn (ok, da er 2 sorter over, jeg lurer på hvor mange jeg må ha før det er "godkjent"... ;)).

Må også nevne at Tuva og de sin avdeling hadde nissefest i barnehagen på fredag, -og hun var jo i hundre!!! Hun hadde ikke vært redd for nisse i det hele tatt, men så hadde han (det vil si hun) ikke på seg skjegg. Og Tuva er ikke dum hun, -hun skjønte det var Britt hun! Så nå går hun rundt og tror at alle julenisser er Britt :)
Spør du henne hva julenissen sier, svarer hun "Ho Ho!" og spør du hva man får av nissen -så er det "sokolade" :)

Og torsdag var det jo Luciafest i barnehagen! De gikk i langt tog kl 16, og hadde "show" etterpå ute. De sang og nisse rød og nisse blå kom på besøk -og til slutt var det selvfølgelig kaffe, sagt og lussekatter :)

- Satser på å få gjort unna mye denne uken... Fremdeles litt gaver, pynting og laging igjen. Jeg må også få ut julekortene, men det nærmer seg :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar