lørdag 17. september 2011

Kosedag med loppemarked...

Det er lørdag, og de første timene av dagen var det til og med oppholdsvær :)
Etter en god pannekake frokos, tok vi turen til loppemarkedet.
Ut fra overskriften kan man jo lett tro at vi koset oss på loppemarkedet... Men, uansett hvor mange blogger jeg leser om folk som gjør kupp på loppemarked, og så gjerne jeg vil -så blir jeg ingen loppeperson... Håkon og ungene snudde i døren når de så kaoset innenfor -og jeg må innrømme at jeg tenkte på det samme selv. Men nei, jeg måtte inn å se om det var noen kupp gjemt lang under et eller annet når jeg først var der... Og jeg leta litt jeg, -og endte opp med et puslespill til den nette sum av 5 kroner!


I mens var de andre 3 på fotballsamling (mer i et annet innlegg), så jeg kjørte bort og hentet Tuva. Vi tok turen til sentrum for å se om noen hadde tid til å klippe henne litt, -men det så dårlig ut... Da gikk vi og så etter nye sko istedenfor (for de hun har har hull foran, på grunn av litt mye "bremsing" på sykkelen). Fant egentlig noen greie gore-tex høstsko... men de fantes selvfølgelig ikke i Tuvas størrelse... Så da fant Tuva heller noen hvite Adidas joggesko m rosa striper... Absolutt ikke noen høstsko, men de hadde ingen hull og var til halv pris (det vil si 125 kroner) -så da gikk Tuva fornøyd ut av butikken med hvite "lysendes" sko (som hun hevder hun kan løpe ekstra fort på!).

Så gikk vi på kafé og hadde oss litt pai og sjokolademelk -og satt og så på folkene (og hun er like overrasket hver gang det er noen som går forbi som jeg ikke kjenner :) -selv om jeg tydligvis ikke kjenner så mange som er ute på kafé på en lørdag).

På vei tilbake gikk vi innom drop-in frisørene igjen -og jammen var det noen som hadde tid til å klippe!!

Etter det var det besøk til Beste og Bestafar, før vi fikk besøk av fetter Sigurd (og senere resten av gjengen) her hjemme :)

Men andre ord en kosedag, hvor vi mer eller mindre ikke gjorde noe nyttig :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar