torsdag 11. november 2010

Ny sveis på Sondre!

Ja, det er noen dager siden nå, og bilde har jeg heller ikke :)
Vel, Sondre fant hvertfall ut at nå hadde han så langt hår at han måtte til frisøren! Når vi kom der ble han veldig i tvil når jeg spurte hvordan han ville ha det... Valget stod mellom HANEKAM og PIGGSVEIS (skrekk og gru!!).
"Jeg vil ha hankam mamma!...nei piggsveis...nei hanekam..." Og sånn holdt han på frem og tilbake! Til slutt havnet han på piggsveis :)
Heldigvis betyr ikke piggsveis det samme som det gjorde når jeg var ung! Hehe... Han ville ha det kort bak og på sidene, og litt lengre på toppen slik at han kunne rufse det (hmm.. gutten er 5, hvordan vil dette ende???).

Han ble selvfølgelig veldig kry når frisøren var sikker på at han var minst 6 og hadde begynt på skolen! Og satt som et lys når hun klippet (men det gjør han jo alltid).
Når han i tillegg fikk litt blåfarge på toppen av "piggen", var det en strålendes fornøyd gutt jeg gikk ut fra frisøren med!
Etterpå måtte vi skyndte oss opp til sentrum, så vi løp av gårde! Etter ett godt stykke måtte vi stoppe litt, for han hadde så "mye pust inne i munnen sin" :)
Men jeg skulle visst bare sett i barnehagen, for da hadde han vært skikkelig varm i munnen! :) Ikke alltid like lett å forklare, og jeg syntes egentlig det hørtes ganske så logisk ut ;)
Men etter å ha gått i 30 sekunder, så løp vi videre oppover i kulda :)
Men

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar