lørdag 6. november 2010

Teatertur (:


Ja, nå ligger jeg langt etter på bloggfronten, men jeg får bare begynne fra en kant :)

I dag var det endelig dagen som Tuva og jeg skulle på teater!! Dette har hun gledet seg til såååå lenge, og hun var kjempe oppspilt! Teaterstykket på menyen var "Mitt! Ditt! Dele!" og handler om ... ja, deling :)

"Teater Vandrefot ble opprettet etter et sterkt ønske om å skape teater for barn der barnas egen fantasi og kreativitet er utgangspunktet for hver forestilling. MITT! DITT! DELE? er en klovneforestilling som tar opp det å ha og å dele. Forestillingen er en godbit for de aller minste. Jove får besøk av Leo, men vil ikke dele lekene sine, for alt er «MITT!». Leo blir lei seg og leker sin egen lek. Leos lek ser morsom ut, syns Jove og vil bli med. Men nå vil ikke Leo dele. Greier de å leke sammen til slutt?"

Det er ikke første gang hun er på teater, det var i fjor på Baldrian og musa før jul (og hun husker fremdeles at musa prøve å "ta" henne da forestillingen var over (de stod og hilste i døre på vei ut ;)) -og gleder seg også vi skal på den forestillingen igjen ut i desember!
Agder Teater har lørdagsteater for barn, og det er mange gode tilbud. Vi har ikke være på så mange i høst, men bra tilbud er det lell :)

Vel, vi reiste til byen litt tidlig -og tok me oss Besta (som bare skulle shoppe litt mens vi var på teater). Før teateret var vi innom bakeri og koset oss (men Tuva er dog ikke den ivrigste spiseren...). Det var en kjempe spent liten jente som tuslet nedover mot teateret, i den kjempe søte blå kåpen hun IKKE ville ha på seg ;)
Når vi kom inn var det en rask tur på toalettet, og når vi kom ut fikk vi tildelt gratis rosinboks og kaffe (de har ingen vanlig servering på lørdagsteateret).
Måtte stå og vente i 5-10 minutter før vi kunne gå inn...
På intimscenen (hvor på skulle) er det "trapper" med myke puter å sitte på. Vi satte oss på 2. rad -som jeg i ettertid har skjønt kanskje ikke var noe lurt :) På scenen stod en av skulespillerne og hadde noe som kunne ligne på pantomime. Han var flink, -og derfor syntes Tuva det ble veldig skummelt!
-Hun skulle IKKE lenger på teater, hun skulle hjem! Hulk hulk... Jeg prøvde å sette meg ett par rader lengre bak, men hun klamret seg fast og gjentok ganske høyt og bestemt at hun ville IKKE på teater!!! Vi tok så en liten tur ut på gangen mens de andre kom seg inn, hvor jeg fortalte hun at dette var noe vi faktisk skulle og hun kunne ikke bestemme at vi ikke skulle (hmm...strenge mammen ;)). Vi satte oss på siste rad, og hun fikk noen Smurfer og trøste seg med. Hun satt på fanget mitt og hadde nakken mot scenen... Men med en gang de startet, måtte hun selvfølgelig snu seg :) (kan jo ikke gå glipp av noe selv om det virker litt skummelt :)).
Etterhvert lo hun og koste seg masse, hun snudde seg "riktig" vei og sa :"Nå er det gøy mamma!"
Forestillingen var veldig søt, og når den var ferdig hadde Tuva glemt at hun først ikke ville :) Hun fortalte villig vekk til alle vi traff etter, at hun hadde vært på Mitt!Ditt!Dele! og det var kjempe gøy! (All weel, that ends well :))

Når forestillingen var over møtte vi Besta i byen igjen, og var blant annet innom på Åhléns en tur... O'jul med din glede sier nå bare jeg!! (At besøket endte med en Tuva hylendes på gulvet fordi hun ikke ville ha på seg den blå kåpa kan vi jo se mellom fingrene på... Og jeg må kanskje innse at kampen om den søte blå kåpen snart er tapt... Mye kulere å ha på seg en hettegenser slik som hun ville!)

Når vi kom hjem, ventet Sondre, pappa og Bestefar på oss. De hadde akkurat kommet hjem fra en liten 3 timers tur på skauen :) Sondre var kjempe fornøyd, og hadde visst sett både gaupe, elg, hun og bjørn (men det kunne også være gaupe :))!

Alt i alt en veldig vellykket og koselig lørdag :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar