onsdag 17. august 2011

1. skoledag for Sondre

Endelig var dagen kommet, 17.08.2011 - FØRSTE SKOLEDAG!
Sondre var kjempe klar, men innrømmet at han "grugledet" seg litt, uten å vite hva han grudde seg til :)

Skoledagen startet kl 9, og 8.30 gikk pappa og Sondre hjemmenfra :)



Skoleveien er på ca 1,8 km -hvis man regner den lengste veien... Men regner med at de kommer til å ta de fleste svarveiene, så da er de nok ned rund 1,5-1,6 km.
I starten kommer jeg også til å kjøre han et lite stykke på veien, siden jeg må kjøre der for å levere Tuva på samme tid uansett -så han kommer nok til å ha rundt 1 km å gå. På veien skal han møte en av skolekompisene sine (og sikkert mange andre også), så det blir nok bra.
På hele veien brukte Sondre og Håkon rundt 20 minutter :)
Veien er veldig ok, mestedelen på sykkelsti og ingen store veier han må krysse.



Siden været var litt utrygt, så ble første samling i gymsalen. 20 spente jenter og 9 spente gutter + foreldre og lærere hørte på rektor som ønsket alle velkomne.
Så ble en og en ropt opp, fikk hilse på rektor og alle fikk en gratis bok "Mathjelpen for foreldre".






Etterpå gikk vi til klasserommene, som er de samme rommene de hadde under førskoledagene. Her ble de på nytt ropt opp og stilt i rekker. Da ropte Sondre høyt "Hadet mamma!" og var egentlig klar for at vi skulle gå :)






Men han syntes det var stas da han fikk vise med hyllen sin med bilde, og jeg fikk lagt på plass regntøy etc. Men så var han i "skolefokus" igjen, og kastet vel ikke et blikk på meg en gang... Hehe, ja jeg tror jammen med gutten er enda mer klar enn mammen er for at han skal bli stor skolegutt :)

Nå gleder jeg meg bare til å høre han fortelle om hvordan første dagen gikk!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar