tirsdag 30. august 2011

Mmmm... grønnsakssuppe!

Jeg spurte Sondre hva han hadde lyst på til ha til middag denne uken, og da kom det kontant: Grønnsakssuppe!
Dette er noe de har laget i barnehagen flere ganger, og også hjemme -så han ville selvfølgelig være med.
Steg 1 var å skrive handleliste med de tingene han hadde lyst på:



Løk skulle han ikke ha, ikke pølse heller (for det var jo grønnsakssuppe), men til slutt til gikk han med på å lage pasta (men kun ved siden av!)

Steg 2 var å gå i gang med å lage suppen.



Da var det kutting og kutting... Mens Sondre satt og sa: "Mmmmmm!!! Jeg gleder meg SÅÅ til middag i morgen!" "Mmmmmm... det lukter så godt mamma!"
(For vi lager middagen til i morgen, det tar for lang tid å gjøre det i morgen)

Men da Sondre skulle kutte purre, måtte man til med ordentlige redskaper for det begynte å svi i øynene:



Nå står suppen klar til i morgen, og jeg måtte smake litt i sted. Og den var kjempe god, så nå gleder jeg meg også til middag i morgen!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar