torsdag 10. desember 2009

2 uker til jul!!



Det er så mye å gjøre nå om dagene, at det går litt for lenge mellom hvert innlegg... Men sånn er det bare, så skal jeg heller prøve å "dryppe" litt innimellom :)
Liste med ting å gjøre/kjøpe/sjekke før jul er ganske så lang, men begynner heldigvis å bli litt kortere -så jammen tror jeg ikke det blir jul i år igjen!


Litt av det som har skjedd i desember så langt er: juleverksted, pepperkake laging og husbygging, julemarked, nissefest, jul i skomakergaten, julekalender, besøk fra Haugesund, prøve matlaging, julegaveshopping, julekort, juletur med jobb -og nå sist idag Luciafest i barnehagen :)
Luciafesten var jo kjempe koselig, tross litt surt vær. Ungene i barnehagen kom først i langt Luciatog kl 16 (dog ikke de minste, så Tuva var bare å så på -og det var Besta også) og etter det hadde de orentlig sang-show og fremforte den ene sangen etter den andre. Så kom nisse rød og nisse blå og hadde show, før det var tid for lusse-katter :)

Julegavene har jeg mer eller mindre kontroll over, men det gjenstår fremdeles noe. Julekortene bør være på vei snart og juleklærne er nesten ferdig (minner meg på at jeg må prøve bunaden på Sondre...).
Denne helgen står "Kakemann dukkemann" på tapeten, og det tenkte vi Tuva også skulle få være med på (dukketeater), og vi skal på julebord med Håkons jobb. Til uka skal vi også på musikalen "Like til Betlehem" -og det gleder både meg og Sondre oss til :)

Tilbake til juleforberedelsene :) Ha en fortsatt trivelig førjulstid!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar