onsdag 27. april 2005

6-ukers kontroll

I går var vi på 6-ukerskontroll, og Sondre hadde vokst seg stor og fin!

Vekt: 4560 gr (mot 2995 gr ved fødsel)
Lengde: 57 cm
Hodeomkrets: 39 cm (mot 35 ved fødsel)

Og før jeg fortsetter, så vil jeg bare fortelle at alt annet også gikk fint.

Vel, det som er saken, var at legen fant en ekstra klump i pungen til Sondre, -og var litt usikker på hva det var. Han henviste oss derfor til akutten på Ullevål sykehus, for å få det sjekket med en gang. -Jeg ble selvfølgelig redd meg en gang, selv om han prøvde å roe meg ned med at "det er sikkert ikke noe farlig".
Heldivis fikk jeg tak i Håkon som var på kurs, og han møtte oss der. -Og så ventet vi da... Gikk flere timer (og flere besøk til parkeringsautomaten), før legen kom. En hyggelig dame, som fikk et stor smil av Sondre med en gang.

Hun kjente på pungen, og sa med en gang at dette var en helt "vanlig" brokk. (Selvfølgelig så er jo ikke det morsomt heller, men etter å ha forestilt seg enda verre ting det kunne ha vært -så var dette bra!).
Det så nå ut som om det kun var væske (ingen tarmer) og hun prøvde å skyve den tilbake. -Stakkars Sondre syntes ikke det var noe godt! Fikk en paracet for å slappe litt mer av, men hun fikk det ikke til da heller.
Så lenge det bare er væske er det ikke farlig, og Sondre blir ikke plaget. Men vi må følge ekstra godt med, og i tillegg skal vi bli kallet inne til en ny sjekk om noen uker.
Mest sannsynlig trodde legen at den kom til å gå tilbake av seg selv innen 1 års tid.

Så det var litt av en dag vi hadde i går, men så lenge det endte bra -så er vi fornøyd!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar