torsdag 20. mai 2010

Barnehagesamtale Sondre


Da var det tid for samtale i barnehagen om Sondre igjen. Heldigvis trenger vi ikke å grue oss for disse samtalen (noe som jeg ikke regner med at andre heller gjør -hehe). Sondre er stort sett en utrolig herlig og god gutt her hjemme, og det er han heldigvis også i barnehagen. Han er godt likt både av voksne og barn, og har virkelig funnet plassen sin. Han har jo bare gått i Snømyra ett år, men de sier at de nå ikke merker forskjell på han og de som har gått der i 4 år (og det er jo kjempe fint for oss å høre).
Han er veldig ivrig i samlingsstundene og har en utrolig hukommelse (av og til så ivrig at de må la andre slippe litt til også). Han liker å lese og bli lest for, han liker puslespill med mange brikker (slik at han må tenke litt), liker å kontruere ting og alle leker som har et visst sett "regler" som må følges (som ulike former for tikken). Han er ikke så ivrig når det kommer til rollelek, men syns det er ok.
Men, som hjemme, så kan det bli litt mye "tiss og bæsj" humor -også når det ikke helt passer seg (som med spisebordet). -Så det skal vi fortsette å "kutte ned på" både i barnehagen og hjemme.
Han har noen som han leker mer med enn andre, men går sammen med de fleste. Han elsker å synge, og stod foran alle og sang for FULL hals da de spilte inn CD (og Bikuba, gruppa til Sondre, var de flinkeste ;)).
De grenseprøvingene han holder litt på med hjemme for tiden, hadde de visst ikke merket noe til i barnehagen -der var han flink til å høre etter når han ble snakket til.

Jeg syns det er veldig bra at man får slike samtaler med barnehagen ett par ganger i året, og setter pris på at de ansatte jobber med skjemaene før møtet. For meg er det viktig å vite hva slags person barna mine er utenfor hjemme, og blir selvfølgelig kjempe stolt når det stort sett bare er skryt de kommer med.
Sondre er og blir bare en utrolig flott gutt!!
Etter sommeren begynner jo Sondre på Skautrollan og skal være ute i skogen 3 dager i uken, -og det tror jeg kommer til å bli så utrolig gøy for han! Han elsker å finne ut ting, brenne bål, lage ting etc. Og de har ett par flinke gutter/menn + jenter som er med og finner på morro ting, i tillegg har det jo en egen skole-gruppe og dette året har de hvertfall hatt svømmeundervisning i svømmehallen (noe jeg håper de fortsetter med).

Guri... før jeg aner ordet av det så er det jammen meg skole!! Skal nyyyyte det siste året i barnehagen så godt som mulig ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar